Badanie opinii i doświadczeń pacjentów jest elementem wewnętrznego systemu zapobiegania zdarzeniom niepożądanym, którego prowadzenie przez podmioty wykonujące działalność leczniczą określa ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
Badanie opinii i doświadczeń pacjenta przeprowadza się przy pomocy ankiety, w sposób zanonimizowany, zapewniając pacjentowi swobodę wyrażenia opinii.
W placówkach medycznych opieki całodobowej badanie przeprowadza się po wypisie pacjenta lub w dniu wypisu np. ze szpitala. W systemie lecznictwa ambulatoryjnego (POZ i AOS) – informuje się pacjenta o możliwości wypełnienia ankiety w sposób wybrany przez placówkę.
Wzory ankiet określone przez Ministra Zdrowia i rekomendowane do stosowania :
Ankiety do wypełnienia przez internet :
1. Ankieta badania opinii i doświadczeń pacjenta dla POZ - wizyta (osoba_dorosła)
2. Ankieta badania opinii i doświadczeń pacjenta dla POZ - wizyta (dziecko)
3. Ankieta badania opinii i doświadczeń pacjenta dla POZ i AOS - wizyta_domowa
4. Ankieta badania opinii i doświadczeń pacjenta dla AOS - wizyta
5. Ankieta badania opinii i doświadczeń pacjenta dla POZ - teleporada
Wersje do pobrania :